13 Eylül 2023 Çarşamba

 "...Elbette baba olmak tanrı olmaya benzer. Nasıl ki, bir baba evlatlarının sorumluluğunu üstlenmişse bir tanrı da bütün canlıların sorumluluğunu üstlenir. Ki, tüm canlılar, bir tutam ottan görkemli ağaçlara; bir kelebekten göklerin sahibi kartallara; minicik karıncalardan korkunç görünümlü devlere; ölümlü insanlardan Olympos'taki kudretli tanrılara kadar hükmedilmeyi beklerler. Ben Baştanrı Zeus, eğer ellerimi onların üzerinden çekersem yeryüzünde ve gökyüzünde yeniden kaos başlar. Ben kutsal düzenin temsilcisiyim. Sözlerim yasanın kendisi, yaşamın güvencesi, varlığın koruyucusudur. Eğer benim sözüm yere düşerse, eğer benim kartalım gökyüzünde süzülmezse, eğer benim şimşeklerim gürlemez, yıldırımlarım çakmaz, yağmurlarım yağmazsa, dünya kuru bir yaprak gibi savrulur boşlukta. O yüzden hükmettiklerine sadece sevgi gösteren bir tanrı noksandır benim gözümde. Çünkü hayat, sevgiden çok daha büyüktür, çok daha derin, çok daha karmaşık. Elbette sevgi gereklidir; şefkat, merhamet, hoşgörü elbette gereklidir, ama yeterli değildir. Rüyamda bana görünen o kara gözlü çocuğun söylediği gibi: "Sevginin de şefkatin de fazlası yoldan çıkartır." İster tanrı olsun, ister kral isterse baba, hükmettiklerine sadece bu duygularla davrananların kaderi, hükmettikleri tarafından küçümsenmektir. Sorumluluk demek, kimi zaman acımasız olmak demektir. Verilecek ceza ölüm olsa bile gözünü kırpmadan uygulamayı gerektirir. Bunu yapacak cesareti olmayanlar, bunu yapacak iradeye sahip bulunmayanlar, hakiki sevgiyi de hiçbir zaman tadamazlar. Ki onların ne titanlar, ne devler, ne tanrılar ne de insanlar arasında yeri vardır. Ne mutlu bana, hiçbir zaman o korkaklardan olmadım. Günahı, hatayı ve ihaneti asla bağışlamadım. Bunu yapanlar en sevdiklerim olsa bile, kendi kanımdan gelseler bile asla göz yummadım. Ki Apollon onlardan biridir. Şiirin, müziğin efendisi, ışığın tanrısıdır. Onunla her konuyu konuşurdum, sırlarımı paylaşırdım. Onu bile acıya boğmak pahasına vazgeçmedim doğru olanı yapmaktan..."...Kayıp Tanrılar Ülkesi-Ahmet Ümit

Tüm ifadeler:
Güzin Gülerman Çalışkan, Hülya Gülerman ve 7 diğer kişi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder