13 Eylül 2023 Çarşamba

 "Asıl korku korkmaktan korkmak..." Aşınma 18 Mart 2022


"...Bir an sessizlikten sonra, “çocuğum” dedi. “Köye gelişim sessiz olmuştu ama gidişim çok şaşalı oldu. Köyden resmen sürüldüm ama ödüllendirilerek kasabaya tayin edildim. Köyde çoğunluğun sevdiği insandım ama onlar etkisizdi. Sadece seviyorlardı. Az da olsa sevmeyenim vardı.”
“Kimlerdi onlar?” diye sormuş bulundum. “Kim olacak” dedi. “Halktan aldığı salmayı bir biçimde gene halka vermesi gerektiği için isteklerde bulunduğum muhtar. Halkın parasıyla yaşamını sürdüren, dolayısıyla ona hizmet etmekle yükümlü olduğunu hatırlattığım köy katibi ve kahya, köyün tek bakkalı olup sağlıksız bir mekanda sağlıksız yiyecek satan köy bakkalı, bana kah açık açık, kah gizli “öğretmen, eski köye yeni moda mı getirecen” diyen bazı tuzu kurularla, çok bilmişler. Bunları öyle ve ya böyle doğal karşıladım. Beni yıkan baş öğretmen oldu. İsteyene bir kulüp rakısı ile bir kızarmış tavuğa bir diploma veren ve bunun büyük görev olduğunu söyleyen Cumhuriyet baş öğretmeni…”
Ömer ÇALIŞKAN
O Bir Öğretmendi adlı öyküsünden...
14. yılında özlemle....13 Mart 2007...


...Kim olduğumuzu hatırlama partisi bu hocam...” Kim olduğumuzu hatırlama partisi... Sahi kimdik biz? Orta Asya steplerinden gelip, bu toprakların uygarlıklar kurmuş halklarıyla karışarak yeni bir imparatorluk kurmuş bir milletin kendini kaybetmiş çocukları... Kendini kaybetmiş... Şu kaybettiğimiz kendimiz neydi acaba? Irkımız mı? Dinimiz mi? Onurumuz mu? Aklımız mı? Hafızamız mı? Toplumsal psikojenik füg... Bir toplumun geçici olarak hafıza kaybı... Geçici olduğundan pek emin değildim ama bir hafıza kaybımız olduğu muhakkaktı..."
Sultanı Öldürmek/Ahmet Ümit


Tüm ifadel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder