24 Ağustos 2012 Cuma

met-üst'ten..


JOHN LENNON, 

TEVFİK FİKRET OKUDU MU ACABA?


-Haluk'un Amentüsü-


Bir yaratıcı güç var ulu ve apak,kutsal ve yüce ona vicdanla inandım.'toprak vatanım, insan ulusum'ancak böyle düşünenin insan olacağına inandım.şeytan da biziz cin de, ne şeytan ne melek var;dünya dönecek cennete insanla, inandım.yaradılışta evrim hep var, hep olmuş, hep olacak;ben buna tevrat'la, incil'le, kuran'la inandım.
'bütün insanlar kardeşi birbirinin', bu bir hayal!
olsun; ben o hayale de bin canla inandım.
kan şiddeti besler, şiddet kanı, bu düşmanlık
kan ateşidir, kanla sönmez, inandım.
kuşkusuz bu öldürülen yaşamı, apaydınlık
bir yeniden doğuş izleyecektir, buna imanla inandım
aklın, o büyük sihirbazın önünde
yok olacak, gerçek dışı ne varsa, inandım.
karanlıklar sönecek, yanacak gerçek ışığı,
patlayan volkan gibi bir anda, inandım
kollar ve boyunlar çözülecek, ezenin yumruğu
şangırtılı zincirlerle bağlanacak, inandım.
bir gün teknik, şu kara toprağı altın yapacak
ne olacaksa bilim gücüyle olacak, inandım.
(tevfik fikret)

IMAGINE

cennetin olmadığını hayal et
eğer denersen bu kolay
altımızda cehennem yok
üstümüzdeyse sadece gökyüzü var
hayal et bütün insanların
bu gün için yaşadığını
hiç ülke olmadığını hayal et
bunu yapmak zor değil
öldürecek ve uğruna ölecek bir şey yok
ve din de yok hayal et
bütün insanların
tüm dünyayı paylaştığını
benim bir hayalperest olduğumu
söyleyebilirsin
ama tek ben değilim
umarım bir gün sen de bize katılırsın
ve dünya yekvücut olarak yaşar.(john lennon)


met-üst/penguen...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder