25 Mayıs 2012 Cuma


DERGİ

Annemin çocukluğunda her hafta evlerine 6-7 tane dergi alınırmış. Hayat, Ses, Akis, Nokta, Bütün Dünya, Doğan Çocuk,…….gazete…..

Annem ve babam da Nokta ile birlikte Gırgır ve Fırt mizah dergilerini takip ederdi. Ben çocukken de dergilerimiz vardı. Milliyet Çocuk meselaJ. Kardeşimin, şu an oğlunun yaşındayken benim okuldan gelişimi elinde bu dergiyle beklediğini hatırlıyorum. İçindeki “Cimcime” çizgi romanını bana okuta okuta ezberlemişti. Öyle öyle kendi kendine okumayı sökmüştüJ.

Lisedeyken Blue Jean müzik dergisi çıkmıştı, hala var mı bilmiyorum ama annemle almak için fiyatında pazarlık yaptığımı hatırlıyorumJ.Sonra da Hey Girl vb…evde hala bu dergiler ciltli halde dururJ.Ezel ablam Onyedi diye bir dergi okurdu. Onun da cildi bendeJ.

İlkokul, ortaokul ve lisede çoğu haftasonumu  dergilerimi karıştırarak geçirdiğimi biliyorum.

Üniversitede önce Limon, sonra Leman daha sonra da Öküz alırdık. Uzun bir aradan sonra birkaç yıldır Penguen alıyorum ve çok sıkı takip ediyorum. Hatta okulda kıl olduğum birine aramız iyiyken yanlışlıkla okusun diye verdim ve geri alamadım. İşte bundan da nefret ederim. Birine kitap ya da dergi verirsin okusun diye geri vermez ya büyük hastalık!!Aynı şahıs ilk basımlarını yıllarca sakladığım Selçuk Erdem/Unplugged 1-2 ve Ender Özkahraman’ın Orası Öyküleri adlı karikatür albümlerini de yok etti. Hayatımda bilerek kaybettiğim dergi/kitap olarak sanırım en çok onlara yanacağım! Ben herkes okusun da görsün diye paylaşırım, elin anlamazı alır ama haberi yokmuş gibi davranır. Hata bende zaten burada…Neyse…

Daha sonra sinema dergileri almaya başladım, gezi dergileri, yemek dergileri, kadın dergileri, tarih, edebiyat, bilim-teknik vb…hepsinden denedim yaniJ.Milliyet Sanat, NG, Atlas, Sinema, Focus, Popüler Tarih,  en yeni de CNBCE dergiJ. Bir tane alınmamış bunlar, her ay alınmışJ. Bir de aynı anda değil tabi her ay bir ya da iki taneJ. Annemin zamanındaki gibi aynı anda 6-7 tane alacak bütçe nerdeeee?:)

Artık bazı uçak ve otobüs firmalarının da dergileri var, yolda okumak için, onlarda da eğer beğendiğim konu ya da röportaj varsa alır anneme ya da eve götürürüm mutlakaJ.

Dergi takip etmek ve okumak kitap okumak gibi kaliteli ve güzel bir alışkanlık. Bugün internette bile bulamayacağımız bir çok röportajı ya da ilgilendiğimiz konularla ilgili detaylı bilgileri dergilerde bulabiliriz.

Bu yazıyı neden yazdım, çünkü hala evde eski yıllara ait biriktirdiğim  dergiler var. Onları bir türlü atamadığım için en nihayet bir kütüphane projesine bağışlıyorum da ondanJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder