30 Mayıs 2010 Pazar

EĞİTİMCİLERİ EĞİTELİM

Yıl 1939. İlk Milli Eğitim Şurası,
Hasan Ali Yücel kürsüde dedi ki:
"Temel eğitim 8 yıl olacak..."
A benim canım hükümetlerim,
Kendi F-16'sını yapan idarecilerim,
A be çok mu zordur ki,
53 yıldır yapamadınız?
A be çağ jetle mi atlanır?
Yoksam eğitimle mi yakalanır?
sözüm değil son yetkiliye,
Toplanın hepiniz bir yere,
Geçem karşınıza ben de,
Yazın soru biiirr!
Çaldıran Savaşı'nın tarihi?
Ne o ezber bilemediniz mi?
Siz bilemiyonuz da niye öğretiyonuz?
Soru ikiiiiii!
Hep Atatürkçü ol dediniz de
Nesini öğrettiniz?
Dön dolaş pembe boyalı ev,
Dön dolaş pusulası bozuk gemi,
Hangi derste yer aldı ideolojisi?
Topu topu iki cümle Şapka Devrimi?
Yazın soru üüüçç!
50 kişilik sınıfta
Bir tek kimyacı olacaksa,
Öbür 49'unun günahı ne?
Sodyum sülfatı ezberlemekte?
Genel kültür bu mudur?
Sen ezberledin de Ohm Kanununu,
Söyle kaç kere lazım oldu?
Bu sene de denenecek,
Eğitim düzelecek,
Zihniyet hep aynı ama,
Kitap kapları değişecek,
2000'e sekiz kala,
Ben şaşarım aklınıza,
Gelmiş geçmiş tüm eğitimciler,
Sınıfta kaldınız üç soruda!...

Ertuğrul Timur "Fevkalede Bulaşıcı Mizah Köşesi" Hürriyet 92
.
.
.
.Biz 2010'dayız:))Eğitim durumunu değerlendirin lütfen:))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder